Rosacea

Rosacea er en kronisk betændelseslignende hudsygdom i ansigtet, der typisk giver sig udslag i udvidede blodkar, betændte knopper og rødmen.
Sygdommen udvikler sig gradvist (i stadier) , og hos en del kan symptomerne forværres ved f.eks. indtag af alkohol, krydret mad, sol, varme, kulde, psykisk stress. Det betyder også, at du selv kan gøre noget for at prøve at holde sygdommen lidt i ro.

Sygdommen rammer oftest kvinder, og den kan for mange føles generende i hverdagen, hvis hverken hudpleje eller god make-up kan skjule tegnene.

Behandling

I samarbejde med dig planlægges den behandling og kontroller,  der passer til dig. Der
findes forskellige former for behandling fra cremer/geler over til tablet behandling og hvilken behandling du anbefales,  afhænger af flere faktorer.

Der er også mulighed for ved hjælp fra laserbehandling at afhjælpe nogle af de synlige tegn på Rosacea, der oftest er værst omkring næse og kinder.

Laserbehandling af Rosacea

Hud- og Hyperhidroseklinikken tilbyder hjælp til at fjerne synlige tegn af f.eks. Rosacea. Det gøres med det professionelle system ICON laser, der giver effektive resultater.
Ved laserbehandlingen af dine Rosaceategn, øges produktionen af kollagen, og reducerer dermed karsprængmingerne der er opstået. Jo lysere din hud er, jo bedre effekt vil du have af laserbehandlingen. Oftest vil flere behandlinger være nødvendige.
 Vi anbefaler, at der går 4-6 uger mellem dine behandlinger.   Læs om selve behandlingen på siden om Karsprængninger