Laserbehandling hos os er for alle

Laserbehandling hos os er for alle. Alle mennesker og alle typer af kroppe har fortjent at føle sig tilpasse i og med egen krop. I Hud- og Hyperhidroseklinikken møder du ikke uopnåelige skønhedsidealer eller fotoshoppede billeder på væggene eller på vores hjemmeside.

Vi tilbyder behandling til alle der har gener de gerne vil til livs.

Kontakt os trygt - vi er sikre på, at du vil føle dig godt tilpas hos og med os.

Permanent hårfjerning-
din seriøse klinik

I Hud- og Hyperhidroseklinikken har vi fokus på individet, og sammen med dig lægger vi en plan for din behandling af uønsket hårvækst. For mange kan uønsket hårvækst være et problem, der mentalt og socialt kan fylde en del. Det kan desuden være svært for andre overhovedet at forstå, at det fylder.
Ved forsamtalen vil vi  tale med dig om baggrunden for at du har øget eller uønsket hårvækst, og være realistiske omkring hvad du kan forvente af behandlingen.
Forsamtalen og forventningsafstemningen er derfor en vigtig del af dit forløb.  Ved forsamtalen vil vi også tage et foto af de områder du ønsker behandlet, og vi vil spørge ind til eventuelt sygdomsforløb bag den uønskede hårvækst, samt eventuel medicin du tager.  Der kan være ting, der gør at du ikke er egnet til IPL behandling. Det vigtigt at vide at behandlingen bedst er rettet mod mørke hår,  og jo lysere hud, jo bedre resultat. Ikke alle kan forvente at blive helt hår-fri, men det er vores erfaring at 70-90 % oplever en permanent reduktion. Flere behandlinger er som regel nødvendige. Du vil oftest have mulighed for at modtage behandling samme dag, men du har også efter for-samtalen mulighed for at takke nej-tak eller gå hjem og tænke over det.
Det skal føles rigtigt og være trygt.

Årsager til uønsket hårvækst

Der kan være forskellige årsager til uønsket hårvækst. Nedenfor kan du se nogle af de mest almindelige tilstande, hvor ønsket om at få dem fjernet for nogle kan være stort, og for andre kan være ligegyldigt. Grænserne er forskellige, og hos os er alle velkomne.
  • Hirsutisme: Når kvinder udvikler behåring andre steder end i armhuler og på underlivet kaldes det hirsutisme. Det er oftest i ansigtet på kinder, overlæbe og hage. På ryggen, nederst på maven, indersiden af lårene og mellem brysterne. Op til 10 % af alle kvinder har hirsutisme. I cirka halvdelen af tilfældene er der ikke sygdom eller underliggende årsag til den øgede hårvækst, som også kan være familiær eller etnisk bestemt. Oplever du andre symptomer som øget muskelmasse, forandringer i stemmen, ændret fedtfordeling kan der være grund til at tale med en læge om der ligger andet til grund for dine symptomer, f.eks. PCOS.
  • PCOS: PCOS er en tilstand hvor kvinden danner ægblærer i æggestokkene, og har en ændring i kønshormonerne der kan gøre graviditet vanskelig. Hos op mod 70 % af kvinder med PCOS ses hirsutisme, altså uønsket hårvækst. Hos en del ses også akne.
  • Kortison-behandling: Behandling med binyrebarkhormon tabletter kan medføre øget hårvækst. (Dette gælder ikke for binyrebark-cremer eller spray)
  • Steroider: Brugen af anabolske steroider, altså doping, kan blandt andet medføre øget hårvækst.
  • Af sjældnere årsager findes f.eks. sygdomme i binyrene, hypofysesygdomme og Cushings syndrom. Det er derfor vigtigt at du vælger en fagligt velfunderet klinik til behandling af uønsket hårvækst, hvor alle aspekter kan tages med i betragtning.

Behandlingsforløbet

Afhængig af hvor stort område du skal have behandlet,  vil din behandling strække sig over flere behandlinger. Det er vigtigt at gøre sig klart at du ikke kan se det færdige resultat med det samme - tålmodighed er vigtig! Først efter 6-8 behandlinger med 2-4 ugers pause imellem, vil du kunne se dit resultat.
Vi råder over noget af markedets bedste udstyr til permanent hårfjerning, og vi sørger for at informere dig grundigt, både skriftligt og mundtligt inden dit behandlingsforløb starter. Ved selve behandlingen anvendes IPL- laser, som med lys der omdannes til varme destruerer hårsækkene. Da lyset fra IPL-laseren er rettet mod farveforskelle vil de mørke hår der indeholder pigment primært blive destrueret. Lyse hår vil derimod ikke på samme måde tage imod påvirkningen. Har man mørk hud vil den mørke hud der indeholder pigment blive påvirket, og lyset vil dermed ikke i samme omfang som ved lys hud kunne nå ned til hårsækkene. Derfor opnås bedst resultat ved lysere hud.
Under behandlingen vil du mærke en varme eller en oplevelse af at det "niver", men det er hurtigt overstået og bestemt til at holde ud. Hår har forskellige vækstfaser - og de er ikke alle aktive på samme tid. Det er derfor at flere behandlinger er nødvendige.

Forberedelse - før din behandling

Inden din behandling med IPL-laser skal du cirka 3 dage inden barbere området der skal behandles, så der ikke er noget hår at se. Hvis du normalt vokser, bruger pincet eller fjerner hår med epilering, skal der gå 2 uger i ansigtet og 4 uger på kroppen, før du kan behandles første gang. Du må ikke have dyrket sol eller solarium i 2 måneder inden, og i  2 uger før må anvende selvbruner eller spray-tan.

Efter din behandling

Du kan tage på arbejde og gøre som du plejer efter behandlingen. To måneder efter behandlingen skal det behandlede område ikke udsættes for direkte sol.  I Danmark, hvor sol-timerne ikke altid er så mange, kan du dog opholde dig ude, hvis du anvender solcreme med minimum faktor 30 med både UVA og UVB filter.

Cirka 2 uger efter din behandling vil hårene fra de behandlede områder falde af, og efter cirka 4 uger kan du være klar til næste behandling.

Før behandling med IPL
Efter behandling